loading...

یادگیری

بازدید : 119
يکشنبه 25 مهر 1400 زمان : 10:40

وکیل طلاق توافقی

وکیل برای طلاق توافقی در تهران وکیل

وکیل طلاق توافقی متخصص امکان این را دارد که پروسه طلاق توافقی را در مدت سه الی پنج روز به سرانجام برساند. در حالی که اگر وکیل طلاق توافقی متخصص نباشد این پروسه تا سه ماه امکان رسیدن به رای را نخواهد داشت.

شاید در نگاه اول گرفتن وکیل طلاق توافقی دربر دارنده هزینه باشد ولی همین که فقط یک مورد جلسات مشاوره بهزیستی که 45 روز می باشد توسط وکیل طلاق توالفقی متخصص حذف می گردد خودش نشانگر اهمیت و ضرورت استفاده از وکیل طلاق توافقی می باشد. مورد بعدی بحث جلسات دادگاه می باشد که در صورت عدم وجود وکیل طلاق توافقی زوجین نیاز به مراجعه چندین و چندباره به دادگاه را در شرایط کرونایی موجود دارند که مسلما با وجود وکیل طلاق توافقی به هیچ عنوان نیاز به حضور زوجین در هیچ کدام از مراحل دادگاه نیست و فقط یک بار جهت انجام آزمایش بارداری زوجه با هماهنگی وکیل طلاق توافقی خویش در آزمایشگاه حاضر می گردد.

مشکلات طلاق توافقی

وکیل به شخصی گفته می شود که در طلاق توافقی تخصص دارد و طلاق توافقی عبارت است از طلاقی که در آن زوج و زوجه در ارتباط با تمامی حقوق و تکالیف یکدیگر به توافق جامع و واحدی خواهند رسید که به اختصار در رابطه با هر یک از این حقوق و تکالیف در ذیل بحث خواهیم کرد.


معمولا پس از صدور حكم طلاق توافقی، شوهر هیچ اجباری برای آمدن به محضر ندارد و چون این طلاق با توافق طرفین صورت می‌گیرد، به لحاظ قانونی رفتن به محضر هم باید با توافق طرفین باشد و نمی‌شود توافق طرفین را با الزام همراه كرد، بنابراین برای حل این مشكل شاید بهترین راهكار این باشد كه طرفین الزام رفتن به محضر را نیز جزیی از تعهدات خود در دادخواست ذكر كنند تا در نهایت در حكم دادگاه منعكس شود. در این صورت می‌توان الزام شوهر را به آنچه خود تعهد داده است، از دادگاه درخواست كرد.

مزیت طلاق توافقی توسط وکیل

از مزایای کمک گرفتن از وکیل طلاق توافقی می توان به موارد زیر اشاره کرد:


ظرف مدت سه تا هفت روز کاری انجام خواهد شد.

  • نیازی به حضور زن و مرد در دادگاه نمی باشد.
  • توافقات زن و مرد توسط وکیل صورت جلسه و مطابق آن حکم صادر میشود.
  • اجرای صیغه طلاق هم بدون حضور زن و مرد و توسط وکیل میباشد.
  • نیازی به حضور زن و مرد در جلسات مشاوره نمیباشد و وکیل به جای آنها در جلسات مشاوره شرکت خواهد کرد.

مهریه

در طلاق توافقی زوجین اجازه دارند به هر نحو ممکن تصمیم گیری کنند و حتی زوجه قادر است در ازای تحقق شروط مد نظر خود از دریافت مهریه صرف نظر کند

نفقه

نقه یک نوع حقوق مالی متعلق به زوجه است که متناسب با شوونات اجتماعی و خانوادگی او تعیین میگردد و زوج هم ملزم به پرداخت ان می باشد مگر تنها به یک دلیل و ان هم عدم تمکین زوجه می باشد که در قانون شرایط کلی ان تعیین گردیده است. حال می توان گفت در طلاق توافقی زوجین می توانند در نحوه ی پرداخت این حقوق مالی به توافق برسند و حتی میزان آن را از حد متکارف بکاهند و یا حتی افزایش دهند.

جهیزیه

جهیزیه عبارت است از اموالی که زوجه در ابتدا جهت شروع زندگی مشترک به منزل زوج آورده و زوج نسبت به آن هیچ گونه حقی ندارد.در طلاق توافقی در رابطه با جهزیه زوجین در تصمیم گیری مختار هستند و هر گونه تصمیم از جانب ایشان پذیرفته و مسموع خواهد بود.

اجرت المثل

زوجه بر حسب کارهایی که در امر خانه داری انجام میدهد مستحق اجرت المثل خواهد بود مگر آن که قصد تبرع داشته باشد که اصل بر عدم آن است و در صورتی که مرد قصد تبرع را از جانب زوجه ادعا نماید باید آن را به اثبات برساند.در طلاق توافقی معمولا زوجین در این رابطه به توافق خواهند رسید که زوج مبلغی را به عنوان اجرت المثل به زوجه پرداخت نماید.

حضانت فرزندان

مطابق با قانون حضانت فرزندان تا سن 7سالگی با مادر است و بعد از آن حضانت با پدر است.حال در طلاق توافقی زوجین میتوانند با توجه به شرایط یکدیگر بر خلاف مفاد قانون به توافق برسند.

نفقه فرزندان

مطابق با قانون ، پرداخت نفقه فرزندان ،در هر سنی با پدر است و در صورت امتناع از پرداخت آن مجازات حبس در انتظار پدر خواهد بود.اما در طلاق توافقی زوجین می توانند توافق کنند که نفقه فرزندان بر عهده مادر قرار بگیرد.

چه زمان زن حق طلاق دارد؟

  • استنکاف شوهر از دادن نفقه
  • سو معاشرت یا رفتار زوج
  • ابتلا به بیماری صعب ‌العلاج
  • جنون مرد،هنگامی که فسخ نکاح ممکن نیست
  • محکومیت مرد به حبس بیش از 5 سال
  • اعتیاد مرد
  • ترک زندگی از سوی مرد

برگه دادخواست توسط وکیل طلاق توافقی

در برگه دادخواست صدور گواهی عدم امكان سازش ( وکیل طلاق توافقی )‌ مواردي كه بايد درج شود عبارتند از:

  • مشخصات طرفین: نام، نام‌خانوادگی،‌ نام پدر، شغل، محل اقامت خواهان و خوانده
  • مشخصات وكیل یا نماینده قانونی (در صورت وجود)
  • تعیین خواسته و بهای آن: تقاضای صدور گواهی عدم امكان سازش (طلاق توافقی)‌ دلایل و منظمات دادخواست: فتوكپی مصدق عقدنامه ازدواج

در طلاق توافقی در مورد چه چیزهایی باید توافق شود

تمامی حقوق زن شامل مهریه. نفقه. اجرت المثل. حضانت فرزند. نحوه ملاقات با فرزند و نفقه فرزندان باید به صورت دقیق توافق شود.

  • مدت زمان عده در طلاق توافقی

در صورتیکه زن باکره نباشد مدت زمان عده سه ماه و ده روز است ولی در صورتیکه خانم باکره باشد دیگر زمان عده وجود نخواهد داشت.

  • آیا در طلاق توافقی امکان گرفتن مهریه است

در طلاق توافقی تمامی شرایط به توافق محضری طرفین بستگی خواهد داشت و در صورتیکه میزان مهریه مشخص یا بذل شده باشد و حق رجوع به ما بذل اسقاط شده باشد دیگر وجه نمیتواند بعد از طلاق مهریه ی خود را مطالبه نماید.

دادخواست توسط وکیل طلاق توافقی

نمونه دوم دادخواست توسط وکیل طلاق توافقی

ریاست محترم دادگاه های خانواده تهران

با سلام احتراما اینجانبان بر طبق کپی مصدق عقدنامه پیوست از مورخ در عقد نکاح دائم یکدیگر می باشیم که به دلیل عدم تفاهم اخلاقی تمایل به جدایی و طلاق داریم. لذا از محضر محترمتان صدور گواهی عدم امکان سازش (طلاق توافقی) مورد استدعاست.

نمونه اول دادخواست توسط وکیل طلاق توافقی

به شرح مندرج در سند ازدواج رسمی شماره ترتیب ………… دفتر ازدواج شماره…………..اینجانب ………. با …………..در تاریخ ……….. ماه ………….به عقد دائم یکدیگر در آمده ایم که با وصف آنکه دارای فرزند مشترک نمی باشیم/می باشیم بواسطه عدم تفاهمات اخلاقی وروحی منجر به اختلافات متعدد حاصله قادر به ادامه زندگی مشترک زناشوئی نمی باشیم لهذا بواسطه مذکور شده مصمم به طلاق بوده با تقدیم دادخواست مذکور صدور گواهی مذکور جهت ارائه به دفترخانه طلاق واجرای صیغه طلاق را درخواست داریم.

شرایط و توافقات حاصله به این شرح است: ۱-زوجه تمامی مهریه خود/یا قسمتی از آنرا را شامل ……….. سکه بهار آزادی یا وجه نقد ومبلغ …………………….ریال را همزمان با اجرا ووقوع طلاق به زوج بذل نموده وزوج قبول بذل می نماید.۲-جهیزیه در نزد زوجه بوده ووی ادعای در اینخصوص ندارد.۳-زوجه باردار نبوده و فاقد فرزند مشترک /یا دارای ……فرزند مشترک می باشیم و شرایط حضانت و ملاقات به این شرح است…………………………………………………….۴-زوجه ادعای در خصوص نفقه واجرت المثل ندارد/یا دارد و…………….مبلغ دریافت می نماید.

مشاوره حقوقی طلاق توافقی: طلاق میتواند به درخواست زوج(مرد)، زوجه(زن) و یا با توافق زوجین برای طلاق(طلاق توافقی)انجام پذیرد. در طلاق توافقی لازم است هردوی زن و شوهر در تمام موضوعات ومراحل رسیدگی توافق وحضور داشته باشند. البته در صورت اتخاذ وکیل طلاق توسط زوجین ، بدون حضور آن ها نیز روندکارانجام خواهد گرفت.

با توجه به زیاد شدن مشکلاتی همچون طلاق و پیامد های منفی بعد از جدایی به ویژه برای فرزندان طلاق؛ زوجین باید با مشاوره حقوقی طلاق توافقی آشنایی داشته باشند. بوسیله مشاوره حقوقی رایگان از بسیاری از مسائل آگاه خواهید شد.

مدارک لازم برای طلاق توافقی

مدارک لازم برای طلاق توافقی شامل کارت ملی، شناسنامه و عقدنامه است. برای دادخواست زوجین باید برای ارائه مدارک ذکر شده به دفتر خدمات قضایی (در تهران) و یا واحد ثبت دادخواست (در شهرستان) مراجعه کنند. دادخواست مربوطه “صدور گواهی عدم امکان سازش (طلاق توافقی)” می باشد.

وکیل طلاق توافقی به این صورت است که دادگاه صالح بر اساس آدرس محل سکونت زوجین تشکیل می شود. با ارسال پیامکی حاوی شعبه و تاریخ مربوطه،به زن و شوهر؛ هردوی آن ها باید باهم در زمان مقرر در شعبه حضور داشته و خواسته ی خود مبنی بر طلاق توافقی را مطرح کنند. دراین جلسه دادگاه طرفین را به داوری ارجاع می دهد.

داوری

داوری به این صورت است که در صورت امکان زوجین طبق اعلام دادگاه از بین بستگان و یا آشنایان مورد اعتمادشان داورانی را به دادگاه معرفی میکنند. در غیر این صورت دادگاه خود مبادرت به انتخاب داور خواهد کرد.

علاوه بر این دادگاه آن ها را به مرکز مشاوره هم ارجاع میدهد. در این مراکز علت عدم توافق خود را مطرح میکنند. اگر مشاوره در جهت ایجاد صلح و سازش باز هم موفقیت آمیز نبود مشاور نظر کارشناسی خود را کتبا به دادگاه اعلام می کند.

گواهی عدم امکان سازش

گواهی عدم امکان سازش پس از بررسی نظرکارشناسی مشاور و داور،توسط قاضی صادر می شود. در همان جلسه زن و شوهر باید حق تجدید نظرخواهی و فرجام خواهی را از خود ساقط کنند؛ که با این کار رای دادگاه قطعی شده و گواهی قطعیت در سه نسخه صادر میشود. به هریک از طرفین یک نسخه داده می شود.

مراجعه به دفاتر ثبت ازدواج و طلاق

مراجعه به دفاتر ثبت ازدواج و طلاق پس از صدور گواهی امکان عدم سازش انجام می گیرد. در صورت باکره بودن زوجه، باید در ضمن توافقات به این امر اقرار کند. لازم است که قبل از اجرای صیغه طلاق، گواهی سلامت بکارت خود را از پزشکی قانونی دریافت کند.

در صورت باکره نبودن با انجام آزمایش خون، گواهی عدم بارداری را دریافت می کند. در این مرحله زوجین می توانند با این گواهی و قطعیت گواهی عدم سازش به هر یک از دفاتر ثبت ازدواج و طلاق مراجعه کرده و صیغه طلاق در خصوص آن ها جاری خواهد شد. لازم به ذکر است که گواهی امکان عدم سازش تنها سه ماه اعتبار دارد.

در ابتدای امر وکیل طلاق توافقی را شرح می دهیم تا بعد به حضانت در این نوع طلاق بپردازیم. طلاق توافقی به طلاقی گفته می شود که زن و شوهر زمانی که ادامه زندگی مشترک را ممکن ندانستند با تنظیم دادخواست و قراردادی مشترک به دادگاه از یکدیگر بصورت توافقی جدا می شوند. به موجب قرار مشترک طرفین تکلیف مهریه، حضانت فرزند و …. مشخص می شود و دادگاه با توجه به توافق طرفین اقدام به صدور حکم می کند. در این توافق و قرارداد اولیه طرفین ممکن است با وجود اینکه سن کودکان بیش از 7 سال باشد حضانت آن ها را به مادر بسپارند و البته در اکثر مواقع تامین نفقه کودکان به عهده پدر است که متعهد به پرداخت نفقه فرزندان خود می شود و بهتر آن است که این شرط نیز ذکر شود که نفقه هرساله با توجه به تورم افزایش یابد. البته طرفین در این توافق ضمن طلاق توافقی می توانند شروط دیگری نیز قید کنند مثل اینکه اگر مادر اقدام به ازدواج مجدد نمود فرزند یا فرزندان نزد او بمانند یا خیر. لازم به ذکر است که مادر علی رغم داشتن حضانت فرزند نمی تواند برای خروج او از کشور تصمیم گیری نماید و این امر از مسائلی است که در حیطه ولایت پدر می باشد و مادر فقط با اخذ وکالت تنظیمی در دفترخانه از پدر امکان تصمیم گیری در این مورد را دارد.

یعنی در صورتی که تا مدت سه ماه پس از صدور این گواهی اگر زوجین با مدارک مربوطه به دفترخانه مراجعه نکنند؛ اعتبار این گواهی و تمام توافقات فی مابین آن ها از بین خواهد رفت. در ضمن در مدت اعتبار گواهی عدم سازش، هیچ کدام از طرفین قادر نخواهد بود به تنهایی توافقات را از بین ببرد. تنها با توافق ثانویه طرفین امکان از بین بردن توافق اولیه وجود دارد. همچنین میتوانید جهت کلیه امور مربوط به طلاق از وکیل پایه یک دادگستری کمک بگیرید.

طلاق دارای انواع مختلفی است طلاق ممکن است به صورت طلاق توافقی میان زن و مرد اتفاق بیفتد در این صورت طر باید نسبت به امور مالی مربوط به ازدواج با یکدیگر توافق نمایند

این امور عبارتند از مهریه نفقه و اجرت المثل ایام زوجیت به عنوان مثال زوجه قبول می نماید در اثر ابراء مهریه یا بخشش کل مهریه یا قسمتی از آن وکالت در طلاق ین را از مرد دریافت نماید و با گرفتن یک وکیل دادگستری از جانب شوهر عملیات طلاق توافقی را نهایی کنند بنابرا در طلاق توافقی طرفین نسبت به تمامی موارد مالی مربوط به ازدواج با یکدیگر توافق می نمایند برخی این تصور نادرست را دارند که اگر طلاق به صورت توافقی باشد دیگر مهریه به زن تعلق نخواهد گرفت اما باید در نظر داشت که مرد و زن میتوانند نسبت به میزان مهریه نوع آن با یکدیگر توافق نمایند حتی میتوانند مهریه را عوض کرده و به فت یا عنوان مثال با در ۲۰میلیون تومان پول نقد کلمه ای که عبارت است از ۱۱۰سکه بهار آزادی را به مرد ببخشد بنابراین فت یا در طلاق توافقی ممکن است زن بر اساس توافقات صورت گرفته فی مابین طرفین کل مهریه یا قسمتی از آن را در نمایند یا حتی به جای مهریه مصرح در سند نکاحیه مال دیگری از جمله پول نقد یا هر چیز دیگری را به مالکیت خود درآورد و این یک امر کاملا توافقی فی مابین طرفین است همچنین ممکن است مرد و زن توافق نمایند زن تمامی مهریه خود را ببخشد و هیچ مالی به او تعلق نگیرد در واقع در مقابل گرفتن وکالت در طلاق از جانب مرد مرحله خود را نیز به با ند ایشان بذل نماید در این صورت مرد هیچ گونه تعهدی نسبت به پرداخت مهریه نخواهد داشت در نتیجه زن میتوا فت یا گرفتن یک وکیل دادگستری از جانب مرد مراحل مربوط به طلاق توافقی را پیش برده و در نهایت حکم طلاق را در نماید باید بدانیم که طرفین می توانند مال دیگری به جز آنچه که در سند نکاحیه ذکر شده عنوان مهریه در زمان طلاق توافقی تعیین و رد و بدل نمایند و این تصور صحیح نیست که زن تحت هیچ شرایطی در طلاق توافقی هیچ پولی دریافت نمی کند و مستحق مهریه نخواهد بود برای انجام مراحل طلاق توافقی نیز علاوه بر مراجعه به قسمت های مختلف سایت گروه وکلای مهرآیین می توانید با شماره تلفن های این گروه تماس حاصل کرده و با وکلا و مشاوران گروه به صورت رایگان صحبت کرده و سوالات خود را از ایشان بپرسید وکلای گروه وکلای مهرآیین شما را در مسیر گرفتن طلاق شما.

منبع:

https://www.tehran-atorney.com/%D9%88%DA%A9%DB%8C%D9%84-%D8%B7%D9%84%D8%A7%D9%82-%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%81%D9%82%DB%8C

وکیل طلاق توافقی

وکیل برای طلاق توافقی در تهران وکیل

وکیل طلاق توافقی متخصص امکان این را دارد که پروسه طلاق توافقی را در مدت سه الی پنج روز به سرانجام برساند. در حالی که اگر وکیل طلاق توافقی متخصص نباشد این پروسه تا سه ماه امکان رسیدن به رای را نخواهد داشت.

شاید در نگاه اول گرفتن وکیل طلاق توافقی دربر دارنده هزینه باشد ولی همین که فقط یک مورد جلسات مشاوره بهزیستی که 45 روز می باشد توسط وکیل طلاق توالفقی متخصص حذف می گردد خودش نشانگر اهمیت و ضرورت استفاده از وکیل طلاق توافقی می باشد. مورد بعدی بحث جلسات دادگاه می باشد که در صورت عدم وجود وکیل طلاق توافقی زوجین نیاز به مراجعه چندین و چندباره به دادگاه را در شرایط کرونایی موجود دارند که مسلما با وجود وکیل طلاق توافقی به هیچ عنوان نیاز به حضور زوجین در هیچ کدام از مراحل دادگاه نیست و فقط یک بار جهت انجام آزمایش بارداری زوجه با هماهنگی وکیل طلاق توافقی خویش در آزمایشگاه حاضر می گردد.

مشکلات طلاق توافقی

وکیل به شخصی گفته می شود که در طلاق توافقی تخصص دارد و طلاق توافقی عبارت است از طلاقی که در آن زوج و زوجه در ارتباط با تمامی حقوق و تکالیف یکدیگر به توافق جامع و واحدی خواهند رسید که به اختصار در رابطه با هر یک از این حقوق و تکالیف در ذیل بحث خواهیم کرد.


معمولا پس از صدور حكم طلاق توافقی، شوهر هیچ اجباری برای آمدن به محضر ندارد و چون این طلاق با توافق طرفین صورت می‌گیرد، به لحاظ قانونی رفتن به محضر هم باید با توافق طرفین باشد و نمی‌شود توافق طرفین را با الزام همراه كرد، بنابراین برای حل این مشكل شاید بهترین راهكار این باشد كه طرفین الزام رفتن به محضر را نیز جزیی از تعهدات خود در دادخواست ذكر كنند تا در نهایت در حكم دادگاه منعكس شود. در این صورت می‌توان الزام شوهر را به آنچه خود تعهد داده است، از دادگاه درخواست كرد.

مزیت طلاق توافقی توسط وکیل

از مزایای کمک گرفتن از وکیل طلاق توافقی می توان به موارد زیر اشاره کرد:


ظرف مدت سه تا هفت روز کاری انجام خواهد شد.

  • نیازی به حضور زن و مرد در دادگاه نمی باشد.
  • توافقات زن و مرد توسط وکیل صورت جلسه و مطابق آن حکم صادر میشود.
  • اجرای صیغه طلاق هم بدون حضور زن و مرد و توسط وکیل میباشد.
  • نیازی به حضور زن و مرد در جلسات مشاوره نمیباشد و وکیل به جای آنها در جلسات مشاوره شرکت خواهد کرد.

مهریه

در طلاق توافقی زوجین اجازه دارند به هر نحو ممکن تصمیم گیری کنند و حتی زوجه قادر است در ازای تحقق شروط مد نظر خود از دریافت مهریه صرف نظر کند

نفقه

نقه یک نوع حقوق مالی متعلق به زوجه است که متناسب با شوونات اجتماعی و خانوادگی او تعیین میگردد و زوج هم ملزم به پرداخت ان می باشد مگر تنها به یک دلیل و ان هم عدم تمکین زوجه می باشد که در قانون شرایط کلی ان تعیین گردیده است. حال می توان گفت در طلاق توافقی زوجین می توانند در نحوه ی پرداخت این حقوق مالی به توافق برسند و حتی میزان آن را از حد متکارف بکاهند و یا حتی افزایش دهند.

جهیزیه

جهیزیه عبارت است از اموالی که زوجه در ابتدا جهت شروع زندگی مشترک به منزل زوج آورده و زوج نسبت به آن هیچ گونه حقی ندارد.در طلاق توافقی در رابطه با جهزیه زوجین در تصمیم گیری مختار هستند و هر گونه تصمیم از جانب ایشان پذیرفته و مسموع خواهد بود.

اجرت المثل

زوجه بر حسب کارهایی که در امر خانه داری انجام میدهد مستحق اجرت المثل خواهد بود مگر آن که قصد تبرع داشته باشد که اصل بر عدم آن است و در صورتی که مرد قصد تبرع را از جانب زوجه ادعا نماید باید آن را به اثبات برساند.در طلاق توافقی معمولا زوجین در این رابطه به توافق خواهند رسید که زوج مبلغی را به عنوان اجرت المثل به زوجه پرداخت نماید.

حضانت فرزندان

مطابق با قانون حضانت فرزندان تا سن 7سالگی با مادر است و بعد از آن حضانت با پدر است.حال در طلاق توافقی زوجین میتوانند با توجه به شرایط یکدیگر بر خلاف مفاد قانون به توافق برسند.

نفقه فرزندان

مطابق با قانون ، پرداخت نفقه فرزندان ،در هر سنی با پدر است و در صورت امتناع از پرداخت آن مجازات حبس در انتظار پدر خواهد بود.اما در طلاق توافقی زوجین می توانند توافق کنند که نفقه فرزندان بر عهده مادر قرار بگیرد.

چه زمان زن حق طلاق دارد؟

  • استنکاف شوهر از دادن نفقه
  • سو معاشرت یا رفتار زوج
  • ابتلا به بیماری صعب ‌العلاج
  • جنون مرد،هنگامی که فسخ نکاح ممکن نیست
  • محکومیت مرد به حبس بیش از 5 سال
  • اعتیاد مرد
  • ترک زندگی از سوی مرد

برگه دادخواست توسط وکیل طلاق توافقی

در برگه دادخواست صدور گواهی عدم امكان سازش ( وکیل طلاق توافقی )‌ مواردي كه بايد درج شود عبارتند از:

  • مشخصات طرفین: نام، نام‌خانوادگی،‌ نام پدر، شغل، محل اقامت خواهان و خوانده
  • مشخصات وكیل یا نماینده قانونی (در صورت وجود)
  • تعیین خواسته و بهای آن: تقاضای صدور گواهی عدم امكان سازش (طلاق توافقی)‌ دلایل و منظمات دادخواست: فتوكپی مصدق عقدنامه ازدواج

در طلاق توافقی در مورد چه چیزهایی باید توافق شود

تمامی حقوق زن شامل مهریه. نفقه. اجرت المثل. حضانت فرزند. نحوه ملاقات با فرزند و نفقه فرزندان باید به صورت دقیق توافق شود.

  • مدت زمان عده در طلاق توافقی

در صورتیکه زن باکره نباشد مدت زمان عده سه ماه و ده روز است ولی در صورتیکه خانم باکره باشد دیگر زمان عده وجود نخواهد داشت.

  • آیا در طلاق توافقی امکان گرفتن مهریه است

در طلاق توافقی تمامی شرایط به توافق محضری طرفین بستگی خواهد داشت و در صورتیکه میزان مهریه مشخص یا بذل شده باشد و حق رجوع به ما بذل اسقاط شده باشد دیگر وجه نمیتواند بعد از طلاق مهریه ی خود را مطالبه نماید.

دادخواست توسط وکیل طلاق توافقی

نمونه دوم دادخواست توسط وکیل طلاق توافقی

ریاست محترم دادگاه های خانواده تهران

با سلام احتراما اینجانبان بر طبق کپی مصدق عقدنامه پیوست از مورخ در عقد نکاح دائم یکدیگر می باشیم که به دلیل عدم تفاهم اخلاقی تمایل به جدایی و طلاق داریم. لذا از محضر محترمتان صدور گواهی عدم امکان سازش (طلاق توافقی) مورد استدعاست.

نمونه اول دادخواست توسط وکیل طلاق توافقی

به شرح مندرج در سند ازدواج رسمی شماره ترتیب ………… دفتر ازدواج شماره…………..اینجانب ………. با …………..در تاریخ ……….. ماه ………….به عقد دائم یکدیگر در آمده ایم که با وصف آنکه دارای فرزند مشترک نمی باشیم/می باشیم بواسطه عدم تفاهمات اخلاقی وروحی منجر به اختلافات متعدد حاصله قادر به ادامه زندگی مشترک زناشوئی نمی باشیم لهذا بواسطه مذکور شده مصمم به طلاق بوده با تقدیم دادخواست مذکور صدور گواهی مذکور جهت ارائه به دفترخانه طلاق واجرای صیغه طلاق را درخواست داریم.

شرایط و توافقات حاصله به این شرح است: ۱-زوجه تمامی مهریه خود/یا قسمتی از آنرا را شامل ……….. سکه بهار آزادی یا وجه نقد ومبلغ …………………….ریال را همزمان با اجرا ووقوع طلاق به زوج بذل نموده وزوج قبول بذل می نماید.۲-جهیزیه در نزد زوجه بوده ووی ادعای در اینخصوص ندارد.۳-زوجه باردار نبوده و فاقد فرزند مشترک /یا دارای ……فرزند مشترک می باشیم و شرایط حضانت و ملاقات به این شرح است…………………………………………………….۴-زوجه ادعای در خصوص نفقه واجرت المثل ندارد/یا دارد و…………….مبلغ دریافت می نماید.

مشاوره حقوقی طلاق توافقی: طلاق میتواند به درخواست زوج(مرد)، زوجه(زن) و یا با توافق زوجین برای طلاق(طلاق توافقی)انجام پذیرد. در طلاق توافقی لازم است هردوی زن و شوهر در تمام موضوعات ومراحل رسیدگی توافق وحضور داشته باشند. البته در صورت اتخاذ وکیل طلاق توسط زوجین ، بدون حضور آن ها نیز روندکارانجام خواهد گرفت.

با توجه به زیاد شدن مشکلاتی همچون طلاق و پیامد های منفی بعد از جدایی به ویژه برای فرزندان طلاق؛ زوجین باید با مشاوره حقوقی طلاق توافقی آشنایی داشته باشند. بوسیله مشاوره حقوقی رایگان از بسیاری از مسائل آگاه خواهید شد.

مدارک لازم برای طلاق توافقی

مدارک لازم برای طلاق توافقی شامل کارت ملی، شناسنامه و عقدنامه است. برای دادخواست زوجین باید برای ارائه مدارک ذکر شده به دفتر خدمات قضایی (در تهران) و یا واحد ثبت دادخواست (در شهرستان) مراجعه کنند. دادخواست مربوطه “صدور گواهی عدم امکان سازش (طلاق توافقی)” می باشد.

وکیل طلاق توافقی به این صورت است که دادگاه صالح بر اساس آدرس محل سکونت زوجین تشکیل می شود. با ارسال پیامکی حاوی شعبه و تاریخ مربوطه،به زن و شوهر؛ هردوی آن ها باید باهم در زمان مقرر در شعبه حضور داشته و خواسته ی خود مبنی بر طلاق توافقی را مطرح کنند. دراین جلسه دادگاه طرفین را به داوری ارجاع می دهد.

داوری

داوری به این صورت است که در صورت امکان زوجین طبق اعلام دادگاه از بین بستگان و یا آشنایان مورد اعتمادشان داورانی را به دادگاه معرفی میکنند. در غیر این صورت دادگاه خود مبادرت به انتخاب داور خواهد کرد.

علاوه بر این دادگاه آن ها را به مرکز مشاوره هم ارجاع میدهد. در این مراکز علت عدم توافق خود را مطرح میکنند. اگر مشاوره در جهت ایجاد صلح و سازش باز هم موفقیت آمیز نبود مشاور نظر کارشناسی خود را کتبا به دادگاه اعلام می کند.

گواهی عدم امکان سازش

گواهی عدم امکان سازش پس از بررسی نظرکارشناسی مشاور و داور،توسط قاضی صادر می شود. در همان جلسه زن و شوهر باید حق تجدید نظرخواهی و فرجام خواهی را از خود ساقط کنند؛ که با این کار رای دادگاه قطعی شده و گواهی قطعیت در سه نسخه صادر میشود. به هریک از طرفین یک نسخه داده می شود.

مراجعه به دفاتر ثبت ازدواج و طلاق

مراجعه به دفاتر ثبت ازدواج و طلاق پس از صدور گواهی امکان عدم سازش انجام می گیرد. در صورت باکره بودن زوجه، باید در ضمن توافقات به این امر اقرار کند. لازم است که قبل از اجرای صیغه طلاق، گواهی سلامت بکارت خود را از پزشکی قانونی دریافت کند.

در صورت باکره نبودن با انجام آزمایش خون، گواهی عدم بارداری را دریافت می کند. در این مرحله زوجین می توانند با این گواهی و قطعیت گواهی عدم سازش به هر یک از دفاتر ثبت ازدواج و طلاق مراجعه کرده و صیغه طلاق در خصوص آن ها جاری خواهد شد. لازم به ذکر است که گواهی امکان عدم سازش تنها سه ماه اعتبار دارد.

در ابتدای امر وکیل طلاق توافقی را شرح می دهیم تا بعد به حضانت در این نوع طلاق بپردازیم. طلاق توافقی به طلاقی گفته می شود که زن و شوهر زمانی که ادامه زندگی مشترک را ممکن ندانستند با تنظیم دادخواست و قراردادی مشترک به دادگاه از یکدیگر بصورت توافقی جدا می شوند. به موجب قرار مشترک طرفین تکلیف مهریه، حضانت فرزند و …. مشخص می شود و دادگاه با توجه به توافق طرفین اقدام به صدور حکم می کند. در این توافق و قرارداد اولیه طرفین ممکن است با وجود اینکه سن کودکان بیش از 7 سال باشد حضانت آن ها را به مادر بسپارند و البته در اکثر مواقع تامین نفقه کودکان به عهده پدر است که متعهد به پرداخت نفقه فرزندان خود می شود و بهتر آن است که این شرط نیز ذکر شود که نفقه هرساله با توجه به تورم افزایش یابد. البته طرفین در این توافق ضمن طلاق توافقی می توانند شروط دیگری نیز قید کنند مثل اینکه اگر مادر اقدام به ازدواج مجدد نمود فرزند یا فرزندان نزد او بمانند یا خیر. لازم به ذکر است که مادر علی رغم داشتن حضانت فرزند نمی تواند برای خروج او از کشور تصمیم گیری نماید و این امر از مسائلی است که در حیطه ولایت پدر می باشد و مادر فقط با اخذ وکالت تنظیمی در دفترخانه از پدر امکان تصمیم گیری در این مورد را دارد.

یعنی در صورتی که تا مدت سه ماه پس از صدور این گواهی اگر زوجین با مدارک مربوطه به دفترخانه مراجعه نکنند؛ اعتبار این گواهی و تمام توافقات فی مابین آن ها از بین خواهد رفت. در ضمن در مدت اعتبار گواهی عدم سازش، هیچ کدام از طرفین قادر نخواهد بود به تنهایی توافقات را از بین ببرد. تنها با توافق ثانویه طرفین امکان از بین بردن توافق اولیه وجود دارد. همچنین میتوانید جهت کلیه امور مربوط به طلاق از وکیل پایه یک دادگستری کمک بگیرید.

طلاق دارای انواع مختلفی است طلاق ممکن است به صورت طلاق توافقی میان زن و مرد اتفاق بیفتد در این صورت طر باید نسبت به امور مالی مربوط به ازدواج با یکدیگر توافق نمایند

این امور عبارتند از مهریه نفقه و اجرت المثل ایام زوجیت به عنوان مثال زوجه قبول می نماید در اثر ابراء مهریه یا بخشش کل مهریه یا قسمتی از آن وکالت در طلاق ین را از مرد دریافت نماید و با گرفتن یک وکیل دادگستری از جانب شوهر عملیات طلاق توافقی را نهایی کنند بنابرا در طلاق توافقی طرفین نسبت به تمامی موارد مالی مربوط به ازدواج با یکدیگر توافق می نمایند برخی این تصور نادرست را دارند که اگر طلاق به صورت توافقی باشد دیگر مهریه به زن تعلق نخواهد گرفت اما باید در نظر داشت که مرد و زن میتوانند نسبت به میزان مهریه نوع آن با یکدیگر توافق نمایند حتی میتوانند مهریه را عوض کرده و به فت یا عنوان مثال با در ۲۰میلیون تومان پول نقد کلمه ای که عبارت است از ۱۱۰سکه بهار آزادی را به مرد ببخشد بنابراین فت یا در طلاق توافقی ممکن است زن بر اساس توافقات صورت گرفته فی مابین طرفین کل مهریه یا قسمتی از آن را در نمایند یا حتی به جای مهریه مصرح در سند نکاحیه مال دیگری از جمله پول نقد یا هر چیز دیگری را به مالکیت خود درآورد و این یک امر کاملا توافقی فی مابین طرفین است همچنین ممکن است مرد و زن توافق نمایند زن تمامی مهریه خود را ببخشد و هیچ مالی به او تعلق نگیرد در واقع در مقابل گرفتن وکالت در طلاق از جانب مرد مرحله خود را نیز به با ند ایشان بذل نماید در این صورت مرد هیچ گونه تعهدی نسبت به پرداخت مهریه نخواهد داشت در نتیجه زن میتوا فت یا گرفتن یک وکیل دادگستری از جانب مرد مراحل مربوط به طلاق توافقی را پیش برده و در نهایت حکم طلاق را در نماید باید بدانیم که طرفین می توانند مال دیگری به جز آنچه که در سند نکاحیه ذکر شده عنوان مهریه در زمان طلاق توافقی تعیین و رد و بدل نمایند و این تصور صحیح نیست که زن تحت هیچ شرایطی در طلاق توافقی هیچ پولی دریافت نمی کند و مستحق مهریه نخواهد بود برای انجام مراحل طلاق توافقی نیز علاوه بر مراجعه به قسمت های مختلف سایت گروه وکلای مهرآیین می توانید با شماره تلفن های این گروه تماس حاصل کرده و با وکلا و مشاوران گروه به صورت رایگان صحبت کرده و سوالات خود را از ایشان بپرسید وکلای گروه وکلای مهرآیین شما را در مسیر گرفتن طلاق شما.

منبع:

https://www.tehran-atorney.com/%D9%88%DA%A9%DB%8C%D9%84-%D8%B7%D9%84%D8%A7%D9%82-%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%81%D9%82%DB%8C

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 1776
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 56
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 321
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 57
  • بازدید ماه : 5737
  • بازدید سال : 18595
  • بازدید کلی : 173014
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی